لینک باکس افزایش بازدید فلش و HTML5؛ با هم يا روبه‌روي هم؟
 
اينجا همه چي درهمه!!!
 
 
شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 19:36 ::  نويسنده : مينو
در ابتدا استقبال عامه از فلش كم بود. حتي با وجود عرضه ActionScript كه به‌نوبه خود انقلابي به‌شمار مي‌آمد. ولي هنوز سرعت توسعه وب‌سايت‌هاي تنها متن در فلش كمتر بود و استقبال چنداني از آن نشد. اما پس از مدت کوتاهي به‌طور افراطي، استفاده از فلش زياد شد. از اين نظر، مي‌توان فلش را با عرضه قابليت ايجاد جداول در HTML مقايسه كرد كه براي مدتي، تمام صنعت وب را دربرگرفته بود. استفاده از هر دو به‌شدت زياد شد و بعد از مدتي، از نقش اصلي که براي آن ساخته شده بودند، فاصله گرفتند.

چرا نيازي به جنگ نيست؟

جديدا، صحبت‌هاي زيادي درباره تقابل بين

HTML5 و فلش و نبرد بين اين‌دو در استانداردها و فلسفه وب به ميان آمده است. ولي بسياري معتقدند كه اين صحبت‌ها اشتباه است. HTML5 و فلش، قصد مبارزه در يک ميدان را ندارند. هرکدام، جايگاه خاصي در وب و اجتماع گرافيک دارند.

جايگاه فلش

فلش در حال حاضر وب را هدف نگرفته است و حتي قصد ندارد در آينده نزديك طراحي وب‌سايت‌ها را به‌سوي فلش بكشاند. زماني که تکه‌هاي فلش براي بازي و تبليغات در طراحي وب مورد استفاده قرار مي‌گيرند، در دو ناحيه عمل مي‌کند.

ناحيه اول، بخش سازماني است. هنگامي که سهم فلش در صنعت وب كمتر شد، از سوي ديگر در بخش رسانه‌ها، نرم‌افزارهاي يادگيري و آموزش، نرم‌افزارهاي مبتني بر اينترنت و مشابه آن نقش گسترده‌اي يافت.

ممکن است فلش، ساده باشد و وب‌سايت را تحت تاثير قرار دهد، ولي قابليت تعامل با پايگاه داده، يکپارچه‌سازي PHP‌، سورس ‌XML وActionScript خارجي، افزونه‌هاي قابل توسعه و... از فلش، يک ابزار قوي ساخته است که براي استفاده‌هاي خاص، رقابت را برنده مي‌شود. فلش، در بخش سازماني، آينده روشني دارد!

ناحيه دوم، بسترهاي نرم‌افزاري موبايل است. محتواي وب را کنار بگذاريم، اگر فلش مي‌توانست براي توليد نرم‌افزارها و رابط‌هاي قوي روي بسترهاي گوناگون موبايل استفاده شود، قدرت عظيمي به طراحان و توسعه‌دهندگان در صنعت موبايل خواهد داد. زيرا اولا فلش، در وراي قابليت‌هاي انيميشني و گرافيکي، يک ابزار توسعه بسيار قوي است و همچنين، مي‌تواند در بسترهاي چندگانه مورد استفاده قرار بگيرد و پايداري و سازگاري بيشتري نتيجه دهد.

جايگاه HTML

5

از طرفي، جايگاه

HTML5 کاملا در وب است و يکي از پيشرفت‌هاي مهم در صنعت وب به‌شمار مي‌رود. تغيير مسير از طراحي‌هاي برپايه جدول به CSS، به طراحان وب آزادي بيشتري داد.

حرکت به‌سمت جلو، با مرورگرهاي استاندارد و کاربري‌هاي قوي به‌وسيله

CSS3 و HTML5، صنعتي که در آن فعاليت مي‌کنيم را به مدارج بالاتر، و به‌سمت وب‌سايت‌ها و کاربري‌هاي مجللي پيش مي‌برد که تا کنون ديده نشده‌ بودند. (درباره قابليت‌ها و ويژگي‌هاي HTML5 بارها در همين صفحه توضيح داده شده ‌است.)

وب در دو سال آينده

-

HTML5 و CSS3 به‌عنوان يک استاندارد جديد مطرح خواهند شد.

- تمام مرورگرها با يکديگر سازگار و برپايه استاندارد هستند.

- فلش، به‌طور محدودتر به‌عنوان ابزاري براي محيط‌هاي چندرسانه‌اي، بازي‌ها و تعاملات، هم در فضاي آنلاين و هم آفلاين استفاده مي‌شود.

- بسترهاي نرم‌افزاري موبايل و توسعه محتواي موبايل، سريع‌ترين و جديدترين رشد را در اين صنعت خواهند داشت.

- قابليت‌هاي فلش اسپورتينگ براي توسعه نرم‌افزارهاي قدرتمند، از تمام بسترهاي نرم‌افزاري ديگر پيشي خواهد گرفت.

- قابليت‌هاي جاوااسکريپت مجتمع،

CSS3 و HTML5، براي مرورگري موبايل، پيشنهاد خواهد شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

فقط به خاطر عشقم ××آباتاز از كارگزاران دربار هخامنشي كه در تورات نامش آمده است.××
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اينجا همه چي درهمه!!! و آدرس abataz.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 776
بازدید کل : 39112
تعداد مطالب : 171
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1



P align=left>آگهی و تبلیغات پیام چین

Persian Websites Directory

javahermarket

javahermarket

                    
 
 
 
Susa Web Tools

javahermarket

لينك باكس پيشرفته لينك من (ثبت لینک رایگان و افزایش بازدید - عکس ، آهنگ ، داستان ، سرگرمی ، اس ام اس ، ترفند ، مقالات آموزشی ، فیلم و...)
Page Ranking Tool